Skip to main content

De meeste gestelde vragen op een rij.

FAQ

Onderhoud & Storingen

Zijn er onderhoudsmomenten gepland?

Op dit moment is er geen onderhoud gepland. We communiceren ook altijd via de e-mail als gepland onderhoud in uw gebied bekend wordt.

Zijn er op dit moment storingen?

Nee, op dit moment zijn er géén storingen bekend in de gebieden waar tmn internet diensten levert. 

Toch een probleem met uw verbinding? Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en wij gaan direct voor u aan de slag!

Algemene vragen

Waarom is TMN Internet zo goedkoop?

Onze jarenlange ervaring heeft ons geleerd dat de meest eenvoudige oplossingen vaak ook de beste oplossingen zijn. Met die insteek hebben we onze internetdiensten ontworpen. Ze moeten doen wat ze moeten doen en niet meer dan dat. 

Door weg te blijven van complexe oplossingen hebben we een dienst gecreërd die uitblinkt in eenvoud. Dit heeft positieve gevolgen voor de stabiliteit, maar ook de prijs!

Levert TMN Internet ook netwerkapparatuur?

TMN Internet doet waar het goed in is: stabiele internetverbinding leveren.

We hebben door onze jarenlange ervaring gemerkt dat elke klant anders is en andere voorkeuren heeft. Daarom laten we de keus voor de interne netwerkapparatuur ook bij de klant liggen. 

Hierdoor kunt u, eventueel samen met uw IT partij, volledig de regie houden over uw interne netwerk.

Wij leveren de internetverbinding af op een NTU met UTP poort en vanuit daar kunt u alles naar wens aansluiten.

Wat is de contractduur?

TMN Internet biedt zowel 3 jarige als 5 jarige overeenkomsten aan. Met name de 5 jarige overeenkomsten zijn extra interessant omdat u dan de eerste 3 maanden gratis krijgt!

Vraag onze accountmanager naar de mogelijkheden.

Technische vragen

Krijg ik een vast IP adres bij TMN Internet?

TMN Internet deelt IP adressen uit op basis van DHCP met een leasetijd van 7 dagen.

In de praktijk staat dit gelijk aan een vast IP adres. Alleen als de dienst meer dan 7 dagen niet actief zou zijn kan het IP adres vrijgegeven worden.

Is het internet veilig?

We nemen voorzorgsmaatregelen op netwerkniveau om het internet veilig te houden.

We adviseren onze klanten wel om goed te kijken naar hun cyber security weerbaarheid. Het interne netwerk dient ook goed beveiligd te worden.

Bieden jullie ook IPv6 aan?

Op dit moment niet, maar we monitoren de behoefte van onze klanten.

Installatie vragen

Hoe lang duurt het voordat we diensten hebbben?

Het hangt er vooral van af of uw bedrijfslocatie al aangesloten is op de glasvezel. Indien dat het geval is kunnen wij al binnen 10 werkdagen de diensten activeren.

Heeft u nog geen glasvezel op de locatie? Dan moeten we dat nog realiseren met de netwerkeigenaar. Dit duurt doorgaans niet meer dan 10 weken.

  • Glasvezel in de bedrijfslocatie - ± 10 werkdagen
  • Glasvezel nog niet aangesloten - ± 10 weken
Komen jullie de dienst ook installeren?

Onze monteur komt altijd netjes de glasvezel switch aansluiten en controleren dat de diensten naar behoren werken.

U kunt vervolgens zelf elke gewenste router, samen met uw IT partij, aansluiten op de glasvezel switch. Zo blijft u altijd in controle over uw internet netwerk en wij over het externe netwerk.

Administratieve vragen

Wat is de betaaltermijn?

De betaaltermijn voor facturen is 14 dagen. Wij versturen de factuur altijd op de 1e van de maand.

Kunnen facturen ook per overboeking betaald worden?

Ja dit is mogelijk zolang uw voldoet aan de betaaltermijn. Vanwege de administratieve verwerking kost deze dienst €5,00 per maand extra.

Kunnen facturen ook ingezien worden in een portal?

Facturen worden altijd per mail verstuurd. Het beheren van een aparte portal kost tijd en geld, terwijl het heel weinig meerwaarde biedt. 

Heeft u een factuur niet ontvangen? Dan kunt u dat alsnog opvragen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Hoe kunnen we een rekeningnummer aanpassen?

Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met uw klantgegevens, het oude rekeningnummer en het nieuwe rekeningnummer.

Uw vraag nog niet beantwoord?

Contactformulier

Ongeldige input

Ongeldige input

Ongeldige input

Ongeldige input